• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Stora skulder, tips?

Lias

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hittade den här sidan när jag googlade lite på bli skuldfri.

Har dragit på mig skulder på 550 000kr, är otroligt dum och fattar inte hur jag lyckats med det. För bara ca 3-4 år sen hade jag inga skulder alls tills det tog slut med en kär sambo, då gick det utför. Paradoxalt är att jag alltid varit rädd för att dra på mig skulder då min far levde med stora skulder under lååång tid och det krashade hans mina föräldrars äktenskap.
Det är allt från resor, fordon till kläder och annat.
Jag har levt som man önskat man hade råd med. Har ingen annan än mig själv att skylla.
Har för närvarande lån/krediter hos 6 olika långivare men har för dålig kreditvärdighet för att samla och ingen medsökande.
Skäms över detta och det är inte många jag har berättat för, känns ändå skönt att skriva av sig anonymt här.
Räknade på ena lånet som är på 380 000 nyss där jag betalar 3800/mån men amorteringen är endast 1000kr/mån. Så betalar in 46 500 per år men skulden går ju knappt ner känns tröstlöst.

Har fått nytt jobb och tjänar nu Ca 24 000 netto.
Mina fasta kostnader är ca 16 000/mån+ mat ca 3500kr=19 500kr/mån
Tänkte extra amortera 2500-3000 till i månaden.
Men känns rätt hopplöst ändå och ibland vill man bara ge upp.
Nån som är i liknande sits eller har några tips :)?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Hittade den här sidan när jag googlade lite på bli skuldfri.

Har dragit på mig skulder på 550 000kr, är otroligt dum och fattar inte hur jag lyckats med det. För bara ca 3-4 år sen hade jag inga skulder alls tills det tog slut med en kär sambo, då gick det utför. Paradoxalt är att jag alltid varit rädd för att dra på mig skulder då min far levde med stora skulder under lååång tid och det krashade hans mina föräldrars äktenskap.
Det är allt från resor, fordon till kläder och annat.
Jag har levt som man önskat man hade råd med. Har ingen annan än mig själv att skylla.
Har för närvarande lån/krediter hos 6 olika långivare men har för dålig kreditvärdighet för att samla och ingen medsökande.
Skäms över detta och det är inte många jag har berättat för, känns ändå skönt att skriva av sig anonymt här.
Räknade på ena lånet som är på 380 000 nyss där jag betalar 3800/mån men amorteringen är endast 1000kr/mån. Så betalar in 46 500 per år men skulden går ju knappt ner känns tröstlöst.

Har fått nytt jobb och tjänar nu Ca 24 000 netto.
Mina fasta kostnader är ca 16 000/mån+ mat ca 3500kr=19 500kr/mån
Tänkte extra amortera 2500-3000 till i månaden.
Men känns rätt hopplöst ändå och ibland vill man bara ge upp.
Nån som är i liknande sits eller har några tips :)?
Det enda smarta tipset jag har är att jämka. Det har räddat mig länge och säkert många med mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp